Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een onderwerp aandragen voor Verpleegkunde?
Zie hiervoor de auteursinstructies. Voor vragen kunt u mailen naar redactie@tijdschriftverpleegkunde.nl.

Wat staat er op Verpleegkunde online?
Verpleegkunde Online bevat alle artikelen vanaf 2002. De artikelen zijn toegankelijk via een uitgebreide zoekmachine.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Dit kunt u doen nadat u als gebruiker bent aangemeld via uw persoonlijk inlogscherm rechtsboven.

Hoe kan ik voor mijn abonnement betalen?
U krijgt een factuur toegestuurd na het afsluiten van uw abonnement en bij verlenging van het abonnement.

Waar kan ik vragen stellen over mijn abonnement?
De administratie van abonnementen wordt verzorgd door SP Abonneeservice. Voor vragen over facturering van een abonnement kunt u contact opnemen via verpleegkunde@spabonneeservice.nl. U kunt op werkdagen van 9:00 tot 17.00 uur ook bellen met telefoonnummer 088 110 20 06.
Voor alle overige abonnementgerelateerde vragen kunt u bij abo@tijdschriftverpleegkunde.nl terecht.

Hoe krijg ik als particulier toegang tot VK online?
Iedere abonnee heeft recht op online toegang tot Verpleegkunde. Als u nog geen gebruikersnaam en wachtwoord heeft ontvangen, klikt u hier.

Vragen? Neem contact op met helpdesk@tijdschriftverpleegkunde.nl.

Hoe krijg ik als instelling toegang tot VK online?
Bent u als werknemer van een instelling geïnteresseerd in toegang, neem dan contact op met uw mediacentrum of bibliotheek. Is de contactpersoon niet bekend, dan kunt u de naam opvragen bij helpdesk@tijdschriftverpleegkunde.nl.

Ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
U kunt een nieuwe inlognaam en/of nieuw wachtwoord aanvragen via 'wachtwoord vergeten' of helpdesk@tijdschriftverpleegkunde.nl.

Waar kan ik technische vragen stellen over inloggen op Verpleegkunde Online?
U kunt hiervoor contact opnemen via helpdesk@tijdschriftverpleegkunde.nl

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dit kan via SP Abonneeservice, via verpleegkunde@spabonneeservice.nl of telefoonnummer 088 110 20 06. 

De opzegtermijn bedraagt 2 maanden vóór afloop van de abonnementsperiode.

Kan ik als instelling automatisch per e-mail de inhoudsopgave van elk nummer ontvangen?
Ja, u kunt zich hiervoor inschrijven op de aanmeldpagina.

Hoe kan ik een RSS-feed ontvangen wanneer er een nieuwe editie online is?
Dit kan handmatig door deze URL toe te voegen in uw RSS-reader: https://tijdschriftverpleegkunde.nl/feed.rss.

Het tijdschrift is niet bezorgd, hoe kan dat?
PostNL kan op dit moment wegens de uitbraak van het coronavirus de tijdige verzending niet langer garanderen.
PostNL geeft aan dat bezorging in sommige gevallen mogelijk later zal plaatsvinden. Hierdoor kan het zijn dat uw tijdschrift wat langer onderweg is dan normaal.

Kan ik mijn artikel openbaar zetten voor iedereen?
De artikelen op de website van Verpleegkunde zijn in principe alleen toegankelijk voor abonnees. Het is echter mogelijk een artikel direct openbaar te laten zetten, tegen een vergoeding van 400 euro. Als u van deze optie gebruik wilt maken, kunt u contact opnemen via redactie@tijdschriftverpleegkunde.nl.

Kan ik als auteur mijn eigen artikel zelf elders publiceren?
Verpleegkunde ondersteunt het principe van open access. We geven de auteurs daarom toestemming om hun artikel 12 maanden na publicatie in Verpleegkunde zelf te publiceren (self-archiving) in een openbaar toegankelijke database (repository) van hun werkgever (zoals een universiteit, hogeschool of zorginstelling) of in een openbaar toegankelijke database van een organisatie waarmee die werkgever een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten, zoals in Nederland de portal van NARCIS.