Van de redactie

  • 4 min.
  • Van de redactie

Evenals het vorige nummer van Verpleegkunde opent dit nummer met een bijdrage waarin de COVID-19-pandemie centraal staat. In dit Actueel focussen Veerle Duprez et al. op verpleegstages tijdens een gezondheidscrisis. Voor studenten verpleegkunde zijn stages essentieel om cognitieve, reflectieve en affectieve vaardigheden te verwerven. Het is echter onduidelijk hoe raadzaam het is om studenten naar de praktijk te sturen in tijden van een gezondheidscrisis, zoals de COVID-19-pandemie. Duprez et al. bevelen aan om stages te blijven aanbieden in periodes van gezondheidscrisis. Zij schetsen randvoorwaarden om stages van studenten verpleegkunde tijdens een dergelijke crisis tot een betekenisvolle leerervaring te maken. De auteurs stellen dat juist nu een stage als scherprechter kan fungeren of studenten effectief in het beroep willen stappen.

&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?