Verpleegkunde Nummer 4 , p. 3
dec 2014, jaargang 29
Verpleegkunde Nr. 4 , p. 3
dec 2014, jr. 29
Van de redactie

Van de redactie

Reflectie is een manier om te leren van de praktijk door afstand te nemen van een ervaring en zorgvuldig de betekenis van deze ervaring te doorgronden. Uit eerdere studies bleek dat studenten verpleegkunde moeite hadden om zichzelf kritische vragen te stellen over het eigen handelen en na te gaan op welke normen en waarden dit handelen was gebaseerd.
Studenten kunnen hierbij worden ondersteund door gebruik te maken van reflectieve casestudies.

Nieuwsgierig? Lees het volledige voorwoord.

Van de redactie

Van de redactie

Reflectie is een manier om te leren van de praktijk door afstand te nemen van een ervaring en zorgvuldig de betekenis van deze ervaring te doorgronden. Uit eerdere studies bleek dat studenten verpleegkunde moeite hadden om zichzelf kritische vragen te stellen over het eigen handelen en na te gaan op welke normen en waarden dit handelen was gebaseerd.
Studenten kunnen hierbij worden ondersteund door gebruik te maken van reflectieve casestudies.

Nieuwsgierig? Lees het volledige voorwoord.

Over dit artikel
Auteur
Redactie
Printdatum
14 december 2014
E-pubdatum
17 december 2014
ISSN print
0920-3273
ISSN online
2468-2225


Over dit artikel
Auteur
Redactie
Printdatum
14 december 2014
E-pubdatum
17 december 2014
ISSN print
0920-3273
ISSN online
2468-2225