Winnaar scriptieprijs verpleegkunde 2014

Wat zijn faciliterende en belemmerende factoren?

Het gebruik van een e-learningmodule medisch rekenen door verpleegkundigen.

  • 18 min.
  • Onderzoeksartikel

DOEL: Dit onderzoek heeft tot doel de factoren/voorspellers te identificeren die bepalen of verpleegkundigen gebruik maken van een e-learningmodule. Op basis hiervan wordt de e-learningmodule medisch rekenen van het Universitair Ziekenhuis Gent geëvalueerd.
METHODE: Het onderzoek is een cross-sectioneel onderzoek onder het verpleegkundig personeel van het UZ Gent. De eerste vragenlijst onderzocht de bepalende factoren om gebruik te maken van e-learning, deze lijst kon elke verpleegkundige invullen. De tweede vragenlijst, die de e-learningmodule medisch rekenen evalueerde, kon enkel ingevuld worden door hulpverleners die deze module reeds gevolgd hadden.
RESULTATEN: Tijdsgebrek en ontbreken van sociale interactie vormen de grootste barrières tot e-learning. Deze barrières correleren positief met de leeftijd, waarbij oudere

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?